• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81182
+
-

استخدام ۶۲۱ نفر در آموزش و پرورش

آموزش
استخدام ۶۲۱ نفر در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: از اول مهرماه سال جاری ۶۲۱ نفر در آموزش و پرورش استان استخدام شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، «غلامرضا دانش‌فر» در نشست توجیهی سند تحول بنیادین اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۶۲۱ نفر از معلمان حق‌التدریس، شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی و آموزش‌یاران سوادآموزی به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند. 

وی در مورد ترکیب نیروهای جدید جذب‌شده افزود: از کل تعداد نیروهای یادشده ۲۴۹ نفر شامل نیروهای خرید خدمت، پیش‌دبستانی و حق‌التدریس هستند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بوشهر گفت: از آموزش‌یاران واجد شرایط نهضت سوادآموزی هم ۶۵ نفر به عنوان آموزگار ابتدایی جذب آموزش و پرورش شدند.

دانش‌فر عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۸ آزمون استخدامی ۳۰۷ نفر هم با مجوز وزارتخانه به صورت پیمانی به استخدام آموزش و پرورش استان بوشهر درآمدند. وی به جذب سربازمعلمان جدید در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۲۱ نفر تحت عنوان طلبه‌وظیفه و ۶۷ نفر سربازمعلم جدید مشغول تدریس در مدارس استان شدند.

این مسئول چالش پیش روی آموزش و پرورش را کمبود معلم دانست و بیان کرد: رشد ۱۱ هزار نفری دانش‌آموزان در سال جاری نسبت به سال قبل و بازنشستگی نیروهای باتجربه دو عامل مهم کمبود شدید معلم در استان است. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر این‌که با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش هیچ کلاسی در سال جدید تحصیلی بدون معلم نخواهد ماند گفت: بخشی از کمبود نیرو از طریق جذب نیروهای سربازمعلم، آموزش‌یاران سوادآموزی، خرید خدمت آموزشی، پیش‌دبستانی و حق‌التدریس، و واگذاری ساعت به نیروهای بازنشسته جبران شده است.

دانش‌فر در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا رسیدن به وضعیت مطلوب در تامین نیروی کافی برای نظام تعلیم و تربیت روند جذب نیروهای کارآمد آموزشی ادامه یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید